pleshoo.blogspot.ro Web analytics

marți, 29 decembrie 2009

La veterinar.. ca la Fundeni..

In ultimul an am avut tot felul de contacte cu spitalul romanesc. Am avut necazuri cu ai mei, cativa prieteni au ajuns in situatii delicate si in plus eu a trebuit sa imi refac unele analize. Suntem deja obisnuiti cu totii sa injuram guvernul, nivelul de trai, sistemul, programul la televizor si nu in ultimul rand spitalul.. spitalul la pachet.. cu asistente, doctori, conditii mizere de internare etc. Una din problemele de care m-am lovit in timp este varietatea de diagnostice pe care un pacient le poate primi daca nu se multumeste cu o singura opinie. In general, daca te duci la doctor si iti zice ca esti bine, bagi bucurie si sarbatoresti cu prietenii. Daca insa medicul de serviciu iti mai da trei luni.. trebuie sa mai consulti pe cineva pentru ca, de fapt, e atat de greu sa acceptam vestile proaste. Ei bine in momentul in care ne programam la un alt doctor incepe aventura.. cati absolventi de medicina atatea pareri. Din zece doctori, cu sapte mergi la groapa.. Restul e nesemnificativ. Am primit acum cativa ani asigurarea ca sunt pe val.. sanatos tun.. tensiune de astronaut, organe de fier. Un an mai tarziu eram pe masa de operatie.. ecografia initiala nu fusese citita bine. Eram posesorul a zece pietre cat bobul de fasole, indesate langa ficat in numita bila. In primavara anului trecut am ajuns la urgenta cu probleme de vedere, echilibru precar si tensiune 18 cu 14.. m-i se facuse rau la volan si venisem sa vad ce am. La camera de garda e un ghiseu mic unde se face triajul bolnavilor.. O gasculitza intepata ma intreaba ce am. Urmare a descrierii, imi recomanda aspirina cu paracetamol sugerand ca sunt ipohondru si ca mai mult de-o gripa usoara nu am putut.. o juma' de ora mai tarziu eram perfuzabil. Stim deja cu totii ca daca te operezi in Romania, sansele de reusita se micsoreaza considerabil, ca daca nu prestezi la asistente dormi in sucul pacientului dinainte si ca fara spaga nu urci pe nici o masa.. poate doar pe cea din bucatarie. Am auzit de situatii diverse: un bolnav de apendicita a primit o vasectomie, un altul a intrat pe masa baietel si a iesit fetita. Revenind insa la problema mea de azi, toata lumea se gandeste cu frica la o potentiala necesitate medicala. Fiecare doctor trebuie sa isi surclaseze antevorbitorii.. colegii de breasla. Trebuie sa fie cinci minute mai destept si atunci ce se intampla in sufletul pacientului isi pierde din importanta.. Uite asa ajungem sa ne uitam invidiosi la viata companionilor din regnul animal.. Ei bine ieri am dus cainele la deparazitare. L-am inscris la o clinica veterinara deschisa non-stop tocmai ca sa evit calatorii in necunoscut cand mi-e lumea mai draga. Doctorul care a facut in urma cu doua saptamani prima deparazitare si care l-a luat in evidenta , mi-a dat unele sfaturi: pana cand nu are toate vaccinurile facute (adica pe la 5 luni), nu trebuie sa iasa din casa cu nici un pret, exceptie facand vizitele la medic in vederea vaccinarii. Mi-a spus si ca micutzul e ok si da semne bune de viitor, mi-a recomandat macarea ideala si produsele de igiena canina cele mai bune.. Buuun. Am revenit dupa doua saptamani.. doctorul in discutie nu era de garda asa ca am intrat pe mainile unei domnisoare doctor foarte dragute cu care Alpha, cainele meu, s-a imprietenit imediat. Ma mananca in cur si intreb din nou cand pot scoate cainele afara..  imi zice scurt ca la doua saptamani dupa prima seria de vaccinari (adica la 3 luni), pot sa il tavalesc si in noroi. Stau perplex si pregatesc moneda.. cand doi doctori se cearta eu dau cu banul.. o sa scot cainele la trei luni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu