pleshoo.blogspot.ro Web analytics

luni, 21 decembrie 2009

Aglomeratie mare..

Desi am fost din nou luati pe nepregatite de iarna cea rea, de parca am fi una din tarile in care ninge o data la 40 de ani, plugurile au aparut totusi in tara si in orasele mari. Drumurile au inceput sa fie dezapezite in defavoarea trotuarelor si a pietonilor. Ca prin minune, posesorii de masini care speriati de nameti si-au lasat masinile cateva zile in fata casei, au revenit la volan. In mod normal, zilele aste ar fi trebuit sa fiu la Viena pregatindu-ma de un ultim push spre Paris. Din cauza vremii a trebuit sa-mi aman plecarea, asa ca am dat piept cu traficul Bucurestean incercand sa mai rezolv din trebi'.  Am mai prins perioade aglomerate dar azi am inregistrat un record.. Bara la bara.. Colentina-Panduri, o ora patruzeci; Panduri-Casa Scanteii, o ora juma'; Casa scanteii-Colentina, doua ore and so on.. Imi aduc aminte amuzat de articolul Hai sa ne mutam in  masina. Ajung la Piata Unirii si stand la semafor imi dau seama ca nu suntem singuri pe strazi.. noi soferii. Pietonii sunt peste tot.. Bucurestiul e sub asediu. Multimi de oameni se deplaseaza haotic pe strazi. Trotuarele sunt pline pana la refuz asa ca pietonii ies in strada. Trecerile de pietoni sunt asaltate in forta de turme aburinde. In orice tara civilizata, in timpul saptamanii, pietonii apar in trafic doar in orele de varf, atunci cand pleaca la servicu sau cand se intorc acasa. Oamenii ies si seara atunci cand se duc sa profite sau sa se bucure de orele de timp liber din dotare. Nu punem la socoteala turistii care lipsesc in Romania.. si cand subt, sunt oricum cantitati neglijabile. In Bucuresti nu munceste nimeni.. traim in primul oras fara ore de varf, sau mai bine spus traim o ora de varf continua. Am aflat ca azi mare parte a oamenilor muncii au fost obligati sa isi ia concediu fara plata obligatoriu.. Nu vreau sa desfac firul in patru si sa scurm in aberatia conceptului dar totusi.. cine munceste in orasul nostru? Chiar toata lumea e in rahat? Umblam cu totii ca mustele deasupra balegii, sarim dintr-o parte in alta fara finalitate.. Ne facem de lucru. Am adaugat un nou principiu de viata; dupa celebra expresie Iti faci treaba cu ea/el (cu referiri la obiecte de proasta calitate obtinute la un pret de nimic).. iesi din casa.. iti faci de lucru. Un alt motiv de aglomeratie sunt cauciucurile de iarna.. Cati romani si-au cumparat din timp cauciucuri de iarna.. Lasa frate ca am luat acu' doi ani si n-a nins.. S-au crapat cauciucurile in garaj. Toate vulcanizarile din Bucuresti au fost in ultimele zile, sub foc continuu. S-au schimbat cauciucuri pe banda.. am ajuns sa aud un angajat al unei vulcanizari strigand ca isi baga ce are de bagat si se duce acasa ca nu mai poate.. Vulcanizarile sunt de cele mai multe ori, situate pe marginea drumului deci banda de langa trotuar.. pa. La tot pachetul, adaugam putine masini parcate aiurea, militieni nauci cat cuprinde si deasupra punem niste semafoare prost sincronizate si gata.. avem un blocaj rutier de toata frumusetea..un motiv bun sa nu ajungem la intalnire in timp..  Nimeni nu mai merge nicaieri. La urma urmei cine are cu adevarat treaba in Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu