pleshoo.blogspot.ro Web analytics

marți, 2 iunie 2015

Facerea de bine la romani..

Niciodata nu am stiut cum sa manageriez relatiile cu fostii colegi de scoala sau cu prietenii din copilaria cea indepartata. Nu sunt ce-i drept nici foarte multi cei pe care ii revad regulat sau cei cu care sa am o relatie de treaba. Am petrecut de-a lungul anilor suficiente nasteri, divorturi, certuri si inmormantari cat sa prefer sa aflu doar din cand in cand, sub forma de rezumat, lista evenimentelor principale din ultimii zece ani. Evit in general discutiie pline de disconfort in spatii publice atat cu cei care considera ca am avansat pe pile cat si cu cei care ma suna doar dupa ce vand un tablou sau ca sa il procur pe tata pentru o prelegere motivationala. Sunt insa si oameni cu care imi face o placere deosebita sa ma vad, sa povestim sau sa barfim nesansele adolescentei si sa punem la cale miscari majore cu pofta anilor plecati de mult.

Cred ca fiecare dintre noi, are cel putin o cunostinta de evitat.. sunt chiar convins ca eu insumi sunt pe lista neagra a catorva insi. Raritatea apare atunci cand cunostinta in discutie este evitata si de altii.. dar tot din grupul tau.
M-am revazut cu Milica..
- Fuck!.. nu-mi spune.. ti-a cerut si tie bani de medicamente.. sau mai are fii-sa o urgenta la scoala..

Acum doi ani, m-am revazut si eu cu 'Milica al meu.. unul din ei.. De atunci am auzit la intervale relativ mici de timp, toate scenariile posibile.. de la intrat in fuga pe poarta si cerut 10 lei pentru cinci minute pana la "am iesit din spital si nu am bani de medicamente asa ca ti-i dau inapoi vineri". E de inteles ca nu am mai vazut nici un leu.. vreodata. De sarbatori era la usa cu cateva zile inainte.. Nu am cadou pentru fii-mea si sunt disperat.. si am si divortat si am ramas si fara atelier.. O vreme am refuzat sa mai raspund la telefon. Venea insa zilnic la cafea.. venea si imi povestea despre cate un alt fost coleg sau alt prieten vechi cate o nenorocire.. ca ce bou sau ce vaca, ca ce curva sau ce prost. Am observat ca cei mai boi erau aia care il concediasera si cei care refuzasera sa il mai ajute..  Am decis insa sa il ajut altfel asa ca i-am propus un job. Mai mult decat atat l-am facut cumva partas la o treaba de suflet din care putea sa castige si un ban, lucru care nu i se mai intamplase de cativa ani buni. Mi-a cerut bani in avans pe motiv de datorii incomode dupa care a inceput sa sune zilnic.. daca mai putem cere niste bani, daca nu putem sa grabim lucrarea ca sa incasam mai repede, daca au venit materialele care trebuiau sa vina peste o luna, daca si daca si daca si de ce si cand si hai sa, doar, doar incasam mai repede banutzii atat de pretiosi. Cand a facut lucrarea salata, motivat de goana dupa aur, iar eu l-am concediat au inceput amenintarile.. intr-un ton de-o agresivitate fara margini desigur si cu nuante de cocalar scapatat.. probabil ca in timp ce eu scriu asta, el povesteste deja unui alt fost coleg despre bou' de Plesu care la facut si care nu merita nimic bun si care e dealtfel si un muist abject.

Asa o fi.. te pup 'milica.. al meu si al altora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu