pleshoo.blogspot.ro Web analytics

luni, 12 aprilie 2010

Fereste-ma Doamne de prieteni..

Spuneam mai devreme ca m-am trezit din adormirea in care intrasem datorita unui fost prieten. Spuneam si ca voi dezvolta subiectul. Acum mai bine de 10 ani ma aflam asociat cu un amic intr-o agentie mica de publicitate, agentie in care ne refugiasem amandoi din sistemul corporatist care ne vatamase sufletele prea mult timp. Ne retrasesem cuminti intr-un sediu simpatic pe Maria Rosetti si ne jucam de-a creativii la noi acasa.. mai o carte de vizita, mai un re-branding timid, mai o campanie  de presa si din cand in cand de hachitza mai machetam o revista... de vara. Printre clientii nostri se afla si un fabricant de produse din carne. Era vremea Zilelor Bucurestiului si a Strazii de Vara, evenimente care aveau loc in Bucurestii vechi si care ne mai dadeau intr-o forma sau alta de lucru. Ne placea sa ne implicam in genul asta de poveste.. in ultima instanta tot ne alegeam cu o bere, niste mici si o conversatie placuta la umbra doamnelor. Cum aveam nevoie de papi la eveniment, am implicat clientul cu pricina in calitate de sponsor al Strazii de Vara. MC trebuia sa fie un actor cu care ma mai scoteam din dificultate cand nu ieseam bine cu audienta.. Omul Skol.. Nu stiu da va amintiti personajul.. I se spune Puiu.. Pavel Puiu. Cu doua ore inainte de inceperea ostilitatilor, ma suna si imi spune ca are o filmare foarte importanta si nu poate veni; in schimb imi trimite pe cineva.. E actor la evreiesc, imi zice, baiat bun.. Asa l-am cunoscut pe Nae. In timp am devenit prieteni buni. Ne vedeam saptamanal chit ca era vorba de un job, de confesiunile cu iz adolescentin sau doar de o bere. Nae a fost primul actor din pasiune cu care am interactionat cu constanta. Asa am aflat despre starea actorului in Romania si asa am inceput si sa ma gandesc la solutii pe subiect. Am inceput impreuna sa gasim formule de impresariat in speranta ca poate daca punem noi fundatia, restul vine de la sine. Am prostul obicei (spun asta abia acum) de a-mi aduce in preajma oameni care cred in ceva.. Ma incapatanez apoplectic sa sustin oameni care se dovedesc in final a fi niste gunoaie lipsite de coloana vertebrala.. sau poate la un moment dat oamenilor in general le e mai usor sa uite de unde a venit sprijinul initiatic si se caca in trecut cu usurinta cu care o curva trece la clientul urmator. Au trecut anii si Nae a ajuns celebru. S-a si insurat si a facut si doi copii. Treaba buna. A luat o fata de la tara cu multa carne pe ea si cu un grai ca de sub aparatul dentar dar gospodina si cu dragoste suficienta.. de buletin de Bucuresti si de statut social. Nae tocmai trecuse de drama vietii lui asa ca a prins casnica, a luat-o. E profesoara de religie si traieste din meditatii.. deci bine. Din actorul timid, frustrat de social dar si talentat cu caru' de la Teatrul Evreiesc de Stat, Nae s-a dat de trei ori peste cap si s-a transformat in Mister Bingo la Antena cu stat de plata la Arsinel. Pentru cinci minute pe saptamana e domnu' care da bani la populatie. Inainte se plangea ca nu poate face comedie de calitate in romania, acu se plange ca Revista nu ii mai suporta escapadele filmate la Antena. In ziua in care am aflat ca prietenul meu Niculae are Leucemie, am inceput sa sun pe toata lumea sa cer ajutor. Dupa acei ani petrecuti si la bine si la rau, dupa ce i-am facut tot felul de intrari si dupa ce l-am ajutat de atatea ori, m-am gandit ca as putea sa cer si eu o mana de ajutor.. asa ca acu el poate si eu nu.. Naica', zic, nu poti sa imi faci o intrare la Bingo sa vedem de niste bani pentru Niculae? sau poate macar de un sprijin mediatic. Am uitat sa spun aici ca cei doi se cunosc bine si ca Nic trecea ca prieten la Nae si vice-versa. Bai.. nu stiu ce sa zic.. o sa incerc sa fac rost de numarul tipei de la marketing si te sun maine pe seara sa ti-l dau.. mai mult nu prea am ce sa fac.. Am ramas perplex. Au trecut de atunci aproape doua luni. Scarbit, am incetat sa il mai caut. In Vinerea Mare imi suna telefonul.. era Nae. Nu raspund.. nici vineri si nici in urmatoarele zile. Omu' se gineste ca ceva nu e ok si insista. Acum trei zile ma duc cu treaba la AFI Palace si ma aud strigat.. era Nae cu sotia. Usor crispat face eforturi sa para larg. Ce faci draga?.. Incerc sa te urez de ceva vreme si tu nimic... cu ce te mai ocupi? Imi adun toata gama de fetze scarboase din dotare si fara chef ii zic: Ce sa fac.. alerg sa-l fac bine pe Nic. Constat ca imi intelege dezgustul dar insista sa afle cu ce imi mai ocup timpul.. nu stia probabil cam cat de tare patineaza. Nu m-a intrebat nici macar daca Niculae e bine.. Dau sa plec fara alte comentarii cand Doamna Mister Bingo imi striga.. Mai lasa-l pe Niculae.. doar tre sa mai ai si tu viata ta.. nu poti sa stai numai de asta! Mi-a pocnit capul.. Nu ajungea ca imi luasem deja (a cata oara) muia de la un prieten.. Trebuia sa o mai aud si pe prea' buna cum se desfasoara. I-am aruncat enormei un la revedere nesincer si am plecat cu tensiunea la max. Sa mai vina cineva sa-mi spuna ca sunt prapastios si ca oamenii de calitate cresc ca basina porcului langa carosabil ca il scuip. Cat despre tine Naica.. bine ai venit in clubul oamenilor care o sa moara singuri dar o sa aibe un parastas pe cinste.. Stima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu