pleshoo.blogspot.ro Web analytics

miercuri, 28 decembrie 2016

Carne de porc si tuica.. la 1400

Am decis sa mergem sa mancam la Ceaunul Crapat, restaurant aflat la cota 1400. Auzisem ca este unul dintre locurile demne de recomandare din zona si cum altceva nu aveam de facut am urcat in masina si pe-aci ti-e drumul. 

Dupa ce am constatat usor isteric ca drumul este dezapezit doar pana la vila de toate stelele, proprietate personala a primarului, obtinuta desigur din munca grea in folosul comunitatii, am continuat sa urcam pana la cota pe un drum plin de zapada si gheata. Am parcurs drumul bucurandu-ne de lumina soarelui care strapungea padurea din rezervatie si intr-un final am parcat contra 15 lei in curtea hotelului. Am urcat treptele interminabile pe care parintii ne puneau sa le urcam ca sa vedem peisaj si dupa 5 minute de asteptare ne-am asezat la masa in carciuma pentru care am derapat grijuliu atata drum. Atmosfera de cabana dar placuta, oameni primitori si servicii impecabile, potol de inalta calitate si suspin. In conditiile in care in Sinaia treaba cu dansu si masa e rara tare, m-am bucurat sa ies chiar si pentru putina vreme din acest decor de sarbatori pentru un cico adolescent la cota 1400. Spun asta pentru ca administratia considera ca patinajul pe manele si muzica populara este cel mai frumos cadou de la Mosul pentru copiii aflati in vacanta si in acelasi timp o dovada de patriotism de marca. Decorul este ajutat si de prezenta celebrelor casute de lemn cu vata de zahar roz, suveniruri la supra-pret si marfa traditionala romaneasca achizitionata din Dragonul Rosu pe nimic si vanduta la turisti pe chiverniseala de peste an. Oricat de frumoasa a fost si este inca Sinaia, claxonul melodios al trenuletului si mixul audio te pun la pamant.

Acum ceva vreme o cunostinta din Sinaia, dupa ce imi propusese sa colaborez cu administratia locala, ma linistea de la umbra varstei complet neimplinite ca nu ar trebui sa imi fac griji  pentru eventualele asocieri intre numele meu si cel al patatilor oficiali intrucat la Sinaia nu stie nici dracu de Plesu.. si ca oricum e mai important sa fac ceva pentru oras si pentru tineri decat ce ar vorbi lumea pe la colturi.

Ma intreb ce se face de fapt in Sinaia si de ce toata lumea din zona horeca injura primaria. Imi atrage atentia un panou.. Ma anunta ca Hotelul va functiona din luna septembrie 2018. Poate va prindeti voi care e hotelul.. Mai merg putin si aflu si ca gramatica e grea dar si ca Daca NU arunci gunoaie pe jos, ai toate sansele sa ajungi in Rai. Pentru imprietenirea cu panoul este adaugat un smiley care face sa apropie omu de rand de grija pentru oras iar mai jos, cu litere mici, este anuntata consecinta juridica a aruncatului pe jos. Hipstereste, frumos si cu drag de comunitate. Mai aflu si ca in Sinaia ar trebui sa ma simt ca la Londra dar nu din cauza de BigBen ci de camere instalate pe peste tot, desigur, ca si in Marea Britanie pentru siguranta cetatenilor. Referendumul nu stie ce vrea.. noi stim mai bine ce e bine pentru dumneavoastra.. ca tot vorbeam zilele trecute de cei care stiu mai bine ce e bine.

Dar sa nu divagam de-aiurea. Ne asezam cum spuneam la masa din Ceaunul Crapat si cand ma pregateam sa ma delectez cu bucatele traditionale de Craciun, vine direct la mine patronul locantei si imi zice: Domnul meu, va rog sa mancati cu incredere, totul este preparat in casa. Multumesc civilizat si ii intorc ceva laude sincere. Domnul meu, ma uitam aseara la Plesu, vorba aia, om citit si de calitate.. nu stiu daca ati vazut emisiunea.. A zis ca tot porcu si tuica sunt cele mai bune si mai sanatoase.. Plesu... intelegeti?

Inca rad.. si probabil ca o sa mai rad in pofida faptului ca desi NU arunc gunoaie pe jos, sansele sa ajung in rai cu atatia boi in jurul meu sunt minore. Dupa ce termin de ras insa, o sa incep sa ma enervez. Ca sunt satul de atata ipocrizie si ignoranta si m-am cam saturat si sa zic ca daca e ceva plec eu din tara. Sa plece ei.. astia care fac pe desteptii pe spinarea noastra de-am ajuns de rasul lumii si care stiu ei ce vrem noi astia de jos si de cine ar trebui sa ne atasam si de cine nu. Eu unul ma atasez de carciumarii care mai citesc macar un ziar atat cat sa stie ce si cum sa puna pe masa ca sa ma simt bine.

Hai pa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu