pleshoo.blogspot.ro Web analytics

marți, 26 octombrie 2010

Karaoke la drum de seara..

Cred ca fiecare din noi vrea la un moment dat sa fie altcineva.. de la vechii regi egipteni pana la Batman, de la Afrodita la Poison Ivy, toti au facut obiectulo metoda prin care poti sa  viselor intime ale copilariei sau adolescentei noastre. Daca visul iese insa din intimitate, finalul nu poate fi decat camasa de forta. Daca ne-am apuca sa dam numere in piata publica, daca de exemplu ne-am costuma in supereroi si am incepe sa zburam prin statiile de autobuz sau daca inarmati cu un microfon am incepe sa cantam la bustul gol din repertoriul lui Freddy Mercury in fata guvernului, probabil ca ambulanta nu ar intarzia sa apara. Cu toate astea, japonezii au descoperit o metoda prin care poti sa o arzi star in public fara sa te lege nimeni.. mai mult, poti fi oricat de penibil si de caraghios fara sa starnesti rasul ci poate doar buna dispozitie.. Karaoke. Cu o viteza extraordinara, noua indeletnicire artistica a luat amploare devenind rapid un trend in lumea corporatista si nu numai. Mi-e greu sa inteleg ce poate face un om sa se dea in spectacol in felul asta. As putea intelege un asemenea demers in cazul in care concertul s-ar desfasura intre prieteni, intr-un cadru restrans la un spritz. Descopar insa ca tocmai auditoriul face ca treaba sa fie atractia. Se organizeaza karaoke in cluburi, baruri, la petreceri de firma etc. Cu cat sunt mai multi straini de fata cu atat mai bine. Ma uit amuzat la cei care isi fac aparitia pe scena mai timd, dar care ulterior il fac pe Iggy sa para un pensionar lovit de reumatism. Imi aduc aminte de ziua in care am auzit pentru prima data o inregistrare a vocii mele.. trecerea sunetului prin cabluri. Vai ce am mai ras atunci cand mi-am dat seama ca vocea mea baritonala il putea in realitate complexa pe Donald fara mare efort. La fiecare Karaoke, un sir lung de afoni cu veleitati de artisti neintelesi fac parada in lumina reflectoarelor care mai de care mai implicat. Nicodata nu stii cand e de fata un manager care sa te descopere si sa te transforme in Spice Girls. Totul seamana putin cu balurile mascate la care de cele mai multe ori fetele timide si introvertite isi faceau aparitia in tinute erotice agresive in timp ce baietii cu zece pe linie si playboy sub pat imbracau costumul cu muschi in speranta unui moment erotic cat de mic.. speranta moare ultima. NU vad insa cum poti sa te distrezi  pe marginea faptului ca un ametit, poate un nume in bransa ln care profeseaza, se face de ras facand zob melodii compuse sau cantate de staruri reale care au insemnat ceva in muzica. O buna prietena, de profesie gurista cu conservator, imi spunea ca in Romania sunt foarte putini cantatori cu skill-uri reale de live. De cand a aparut sintetizatorul si calculatorul, cam oricine poate presta in concert. Ca in arta plastica, de cand cu Photoshop CS nu mai ai nevoie de facultate.. treaba cu creionul si pensula sunt depasite de priceperea manuirii pixelilor. Si in muzica e la fel. Ai trei butoane si ceva ureche, esti in paine. E scandalos sa iti spui DJ si sa nu ai habar de Kraftwerk sau sa nu fi intrat niciodata intr-o pravalie comertzanta de viniluri. Oamenii ced cu adevarat, atunci cand isi incep recitalul de karaoke, ca sunt niste reale valori a caror problema este lipsa de apreciere a celor in masura sa ii lanseze. Nici unul din ei nu isi pune problema ca ar putea zgaria timpanul cuiva.. nu.. sunt bun, trebuie sa fiu auzit. Intre timp, Sinatra, Cole, Freddy, Presley si multi, multi altii, se invart cu totii in mormant de zici ca au fost ingropati de vii. Ceaiurile cu prietenii, serile dansante planuite sau luate din pripa, fugile la bere, gatitul cu prietenii, plimbarile cu barca, vacantele pe motor, mersul la film sau la teatru, betiile haotice finalizate cu mimi terfeliti.. toate au disparut in favoarea noilor distractii.. promenada la Mall, shopingul, cafeaua pe Dorobanti si seara la club, paintball si karaoke. Totul este simplu, punctual si pe fuga datorita vitezezi cu care trecem prin viata. Nu mai facem statii, nu mai avem timp de observatii. Am devenit cu toti linii directe.. plecam din statie la nastere si ii dam blana pana la cap de linie. Cine mai are timp de detalii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu