pleshoo.blogspot.ro Web analytics

joi, 21 octombrie 2010

Accesul interzis..


Trebuia sa ajung in barul unui prieten undeva langa Piata Rosetti. In principiu cunosc suficient de bine orasul ca sa ma descurc fara sa ma poticnesc in vreun blocaj, de data asta insa am avut o experienta halucinanta. Stiam strada pe care trebuia sa ajung si stiam si intrarile conexe.. le-am luat pe rand. La intrarea fiecareia din cele trei variante era pus semnul Accesul interzis. Dupa ce m-am invartit de doua ori de jur imprejur am decis sa o ard romaneste si am intrat pe sens interzis, am parcat imediat ce am gasit un loc si am iesit cu spatele cand mi-am terminat treaba. Sunt foarte curios cine este responsabil de instalarea semnelor de circulatie si ma intreb daca la primarie se organizeaza concursuri de tip Cine incurca soferii mai abitir sau Cum sa ajutam politia sa dea mai multe amenzi pe metru patrat? Plec de la amicul meu incalcand cateva reguli de circulatie ca altfel nu se putea si ma indrept spre parcul Eroilor Sanitari sa bucur si cainele cu ceva aer curat asezonat cu niscaiva miscare. Parchez masina pe stradutele Cotrocenilor, imi cumpar un pachet de tigari de la mini-market-ul din colt si dau sa intru in parc. Pe una din laturile parcului, regele conjugarilor si al Rahovei a amenajat un spatiu inchis pentru caini. Intrarea in locul de joaca pentru animale se face prin parc; intri pe prima alee in dreapta si la 30 de metri gata.. Toate bune.. Atat doar ca la intrarea in parc si in speta pe aleea care da catre tarc sta un panou mare pe care scrie: Accesul cainilor in parc strict interzis! Stau perplex in fata panoului si nu stiu ce sa fac. Caut sa descopar o alta intrare in locul de joaca.. poate n-am vazut-o eu.. nimic. In timp ce imi aduc aminte amuzat de circuitul facut pe stradutele fara intrare, vad in parc o haita de caini maidanezi plimbandu-se relaxati pe aleile parcului fara sa tina seama de avertizarile marelui primar. Ma prind deci cum stau lucrurile si imi fac treaba.. si eu si cainele. Conduc linistit spre casa si imi aduc aminte ca zilele trecute ma oprisem la Mall in Baneasa cat sa imi beau cafeaua si sa mananc un dulce.. super dulce. E acolo o pravalie care se numeste Cinnabon. Au niste gogosi fabuloase facute la cuptor cu creme nebune de vanilie, ciocolata si caramel. Nu poti sa mananci mai mult de doua si chiar si asa dupa festin trebuie sa zaci o vreme cu un litru de apa rece la indemana. Detour-ul asta gastronomic nu este intamplator si nici fara legatura cu randurile de mai sus. Am incercat sa parchez masina in parcarea Mall-ului si nu reusesc.. o droaie de masini puse de-a valma sau lasate de-a curmezisul pe avarie. In toata invalmaseala asta remarc un sir lung de locuri de parcare gol.. cel putin 20 de locuri de-a lungul unui trotuar ascuns in spatele unor boscheti. Fug in speranta ca spatiul verde a opturat vederea agera a soferului roman si descopar, deja amuzat, crunta realitate.. 20 de locuri rezervate handicapatilor. In Franta parcarea pe un asemenea loc se pedepseste cu amenda de 135 de euro. Atunci cand sunt proiectate parcarile cu pricina, se fac deobicei niste studii in urma carora se hotaraste cate locuri trebuie rezervate persoanelor cu dizabilitati. De cand ma stiu in Romania post revolutionara nu cred ca am vazut mai mult de doua ori locurile respective ocupate.. nu pe bune cel putin. Fereasca Dumnezeu sa fii in scaun cu rotile si sa vrei sa mergi cu metroul sau sa iti faci cumparaturile la un magazin de cartier sau chiar sa te duci la servici.. accesoriile speciale (lift, scari, maini curente etc.) lipsesc cu desavarsire.. nici prin showroom-uri nu prea vezi oferte de masini accesorizate pentru diversele tipuri de handicap. Poti face o masina pe comanda dar exceptand mogulii ma indoiesc ca romanii de rand se invart de banii necesari unui asemenea vehicol, asa ca daca tot nu suntem in stare sa ii ajutam cu altceva, macar parcari la mall sa le facem..  Strada pe care se afla serviciul pasapoarte, unde se afla pe vremuri consulatul canadian si fosta Uniune a Artistilor Plastici, este acum un fel de proprietate a moldovenilor care au reusit sa se uneasca cu tara.. nu stiu nici de ce si nici cum au reusit toti mafiotii basarabeni sa isi faca cuibul in buricul capitalei si nici nu intru in alte detalii. O vreme am avut biroul in apropiere asa ca parcurgeam zilnic straduta in cauza. La intrarea pe Iorga  din Bulevardul Dacia, sta mandru un semn care interzice accesul pe strada, exceptie facand riveranii. La fel insa si din sens opus. Nu ar fi mare smecherie daca langa primul nu ar fi instalat si un semn de sens unic. Zilnic strada este blocata de masini care de care mai riverane.. ai putea chiar zice daca te iei dupa discursul soferilor, ca undeva in subteran locuiesc mii de oameni, toti riverani desigur.. nu ca ar sti multi ce inseamna care va sa zica cuvantul in discutie. Acum ceva vreme Victoria Beckham marturisea suporterilor ca nu a citit nici o carte in viata ei si ca e multumita ca nu si-a umplut capul cu aberatiile unora pe care nici macar nu ii cunoaste.. Un an mai tarziu si-a scris memoriile. Sunt interzis.. ca accesul. Noroc ca noi nu respectam nici o lege ca altfel am ramane blocati..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu