Spre sfarsitul anilor '90 apărea în România primul vânzător Apple din România: Mac Gallery. Dora Popeneciu, o adevarata doamna a business-ului internațional, a făcut impresie și performanta în compania americană. Prima femeie care a dus vânzările Apple la un alt nivel și care a impresionat lumea schimbând total paradigma vânzărilor concernului american. Câțiva ani mai târziu apărea și primul service autorizat Apple sub numele NouMax. Tudor Ciortea și Adrian Ionascu puneau pe picioare primul service care tinea cu clientul... nu exista problema la care cei doi sa nu ofere soluții. În timp între user-ii de Mac OS și cei menționați mai sus s-a născut o relație de prietenie bazata pe seriozitate și încredere. Oamenii ăștia au reușit sa crească numărul user-ilor macOS doar fiind aproape de ei. Dora, Tudor și Adrian au înțeles cu adevărat conceptul Think Different.
Îmi aduc aminte de vremurile în care calculatoarele Apple puteau fi servisate... atunci când Apple însemna performanta și calitate. Vremurile în care Apple era un etalon în lumea publicității și în cea a creatorilor în general. În plus mai era și un ordinator redutabil. Sa fii user macOS iti oferea un standing și garanta calitatea și design-ul impecabil.
Am adus aminte de vremurile trecute pentru ca de curând am avut o experiență halucinanta la un service Apple. Acum 4 ani am cumpărat un MacBook Pro de 15" produs în 2015 dar vândut de nou de Apple România în 2018. De curând am cumpărat și un telefon 12 Mini.
Telefonul funcționează defectuos... se blochează în aplicații, internetul 5G merge ca un EDGE și în general celebrul 5SE, ultimul telefon fabricat în timpul vieții lui Steve Jobs, desi peste orice contemporan cu mult, a devenit o fosila.
Laptop-ul desi în husa lui din neopren și desi în rucsacul impermeabil, a încetat sa funcționeze după ce m-a prins o ploaie abundenta fără umbrela.
Cu toate problemele astea pe cap, ajung la service-ul central iStyle. Liniștit ca mă duc pe plantația Dorei și așadar plin de încredere, îmi expun situația. Tânărul care îmi preia sculele îmi da prima veste: MacBook Pro-ul este mai vechi de 5 ani deci nu poate fi adus la zi iar de la anul nici nu mai poate fi reparat fiind considerat vintage... noua politica Apple. Trebuie deci sa plătesc o taxa de 110 lei pentru diagnoza, taxa care nu îmi va aduce neaparat și rezolvarea problemelor. Computerul a costat aproape 8000 de lei. Diagnoza mă anunță ca prezintă urme de umezeala și deci trebuie schimbată placa de baza (un discurs suficient de obișnuit în noua formula Apple). Problema e ca placa de baza vine obligatoriu și cu top-case și cu tastatura. Chiar dacă ale tale sunt în stare buna. Asta e... Costul total al reparației: putin sub 6000 lei. Angajatul iStyle îmi recomanda un computer nou, mai mic putin și mai slab în performante dar la extraordinarul preț de 6500... Mă pufneste rasul. O reparație costa deci la fel de mult ca produsul nou, produs care de altfel peste 5 ani va fi considerat cum spuneam vintage și va mai putea fi folosit în cel mai bun caz pe post de supozitor.
Între timp telefonul este și el analizat. În urma diagnozei se confirma ca sunt nebun de legat și ca telefonul chiar dacă nu merge cum trebuie nu are nimic. Primesc și o hârtie care confirma ca aparatul meu funcționează conform normelor producătorului ceea ce în limba mea înseamnă ca Apple recunoaște ca a făcut o mizerie de produs care nu poate mai mult.
Sunt în varsta deja și după ce am folosit exclusiv produse Apple în ultimii 25 de ani îmi e greu sa trec la concurenta și sa învăț de la zero un sistem de operare relativ complex din câte înțeleg Întreb de Dora... nu mai este nici CEO nici acționar de 4 ani... Întreb de NouMax și aflu ca și-au pierdut dreptul de service autorizat Apple și îmi este sugerat discret ca motivul este fix politica lor: sa facă tot ce se poate ca sa aibă clientul obiectul muncii. Le zic oamenilor ca Steve Jobs se învârte în groapa și ca s-a ales praful de cea mai mișto' companie ever. În replica unul dintre angajați îmi mărturisește ca el acasă are PC și ca dacă vreau sa stau mai liniștit sa îmi iau și eu unul.
Puteam sa îmi imaginez multe dar un angajat Apple sa îmi recomande un PC e poanta.
Deci urmare a vizitei mele la iStyle am aflat ca: pot sa îmi bag în cur calculatorul abia plătit în rate, ca telefonul merge foarte bine și ca eu sunt un pricinos coclit cu prea mult timp liber și am mai aflat, cel mai tare, ca sistemul Apple Care nu funcționează în România... adică pula service, asigurare și asistenta Apple 4 real. Și mai pe scurt dacă ai probleme cu un device achiziționat în România cit timp te afli în străinătate ești mincat.
Concluzionez ca angajații iStyle au luat toate discursurile și crezurile lui Wozniak și ale lui Jobs și și le-au băgat în cur cu o indiferenta de invidiat și părăsesc locația în spume.
Am un prieten de care râdeam constant pentru ca reclama tot timpul pe câte cineva... odată a dat în judecata fabrica care producea Eugenia pentru ca nu mai are crema ca pe vremuri. Cu ocazia vizitei mele la iStyle mă gândesc sa numai rad și sa trimit acest articol la sediul central... în engleză sa priceapă și ei în ce cacat sunt la nivel de PR și de Client Service.
In rest ma apuc de ceva Ubuntu sau de ce mai găsesc prin târg ca totuși nu m-aș duce la Billy Boy după atâția ani de mere fie ele și muscate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu